23.9.08

REFORMAS RUA RIO XUBIA - ESTRADA DE CASTELA- PARQUE URBANO-PRAZA RIO DO TRONCO.


A transformación da cidade .


Urbanismo empregará o groso dos seus fondos para comezar a reforma dos Ensanches .

As reurbanizacións de Santiago, Pontevedra e Ourense, con moito máis espazo peonil, son o modelo a seguir

Urbanismo destinará o groso dos seus recursos propios para a reforma dos ensanches. Pero non ten previstas obras masivas en Ultramar e O Inferniño, senón unha serie de «reformas modestas» en puntos crave, en palabras do edil de Urbanismo, Ángel Mato, que faciliten o cambio do modelo na zona.
Os traballos desenvolveranse, subliñou o concelleiro, de acordo co plan de mobilidade e de ordenación municipal. A finalidade dos traballos será «pasar duns barrios deseñados para o coche a unhas rúas con máis espazos públicos para os peóns».

O modelo a seguir será o empregado na transformación dos ensanches de Ourense, Santiago e Pontevedra durante a última década. Neses barrios de ambas as cidades ampliáronse as beirarrúas, instaláronse máis árbores e mobiliario urbano e creáronse zonas de aparcadoiro reservadas para residentes.

O coche fóra

O bipartito quere aplicar reformas similares en Ferrol. O modelo «debe sacar o coche cara á periferia dos barrios», sinalou Mato, polo que «no futuro serán necesarios máis aparcadoiros subterráneos».
Pero iso será moito máis adiante, por agora a principal obra será a de «humanización», como chama o bipartito ao proceso, das estradas de Castela e Catabois, obras que sufragará a Consellería de Política Territorial. O resto dos cambios correrán, por agora, a cargo do Concello xa que as demais achegas da Xunta e o Estado repercutirán sobre todo no centro histórico.

As reformas xa planificadas

O primeiro exemplo do novo modelo xa está acabado. Trátase da rúa Perú, aberta ao tráfico en maio con árbores, bancos e amplas beirarrúas. O segundo, a rúa México, está en marcha. En ambos os casos, subliñou Mato, foi preciso «refacer o proxecto» do anterior goberno que era «máis continuista».
A curto prazo está previsto reformar o tramo da rúa Río Xuvia entre Inferniño e Seselle, o cruzamento da estrada de Castela con Nicasio Pérez, o parque Palco dás Ánimas e a mellora de cinco interseccións en diversos puntos de ambos os barrios, que xestionará a Concellería de Obras que dirixe Miguel Reimúndez (EU).
Ademais, Mato sinalou que están en marcha «varios proxectos máis», incluída a reurbanización da praza Río do Tronco.

As intervencións «non foron planificadas ao azar», subliñou o edil, serán aplicadas de forma «coordinada e coherente», sempre «de acordo» co plan de mobilidade e o PXOM. A súa localización facilitará que o modelo continúe vixente «logo deste mandato», xa que a reforma dos ensanches necesitará moitos anos e fondos.
«Haberá que avanzar aos poucos», recoñeceu o concelleiro, «pero hai que empezar canto antes».

Reequilibrio social.

Ademais, as obras previstas servirán para «reequilibrar socialmente os barrios». O concelleiro sinala que «hai que solucionar situacións como a de Río Xuvia». Unha rúa na que «todos os veciños pagan os mesmo impostos», pero na que «os residentes dun tramo viven nunha contorna moito máis agradable e cómodo que outros, que teñen unha calidade de vida máis baixa, e iso a pesar de que só os separan uns metros».

A reforma da parte final da rúa, a que está en peor estado, xa está en fase de contratación e comezará «canto antes» subliñou o concelleiro delegado de Urbanismo, que cualificou as obras nese viario de «urxentes».
La Voz de Galicia.-

No hay comentarios: