16.5.09

ORZAMENTOS PARTICIPATIVOS - GAP (Grupo de Análise e Propostas)



Os orzamentos participativos

arrincarán no prazo dun mes



A experiencia poderá comezar aínda

que o Regulamento de Participación

Cidadá non estea aprobado en pleno



O goberno acelera o procedemento para cumprir

os acordos sobre as contas que subscribiu con

EU e BNG

O goberno local acelera a tramitación das normas de aplicación dos orzamentos participativos co fin de que a experiencia nesa materia arrinque o próximo mes de xuño. A posta a piques da iniciativa durante o primeiro semestre deste ano é un dos puntos chave do acordo PSOE-EU que permitiu a aprobación inicial dos orzamentos no pleno o xoves, cos seus votos e os do BNG.


Os nacionalistas tamén incluíron no seu pacto para apoiar as contas, asinado en decembro, unha partida de 100.000 euros a xestionar polos veciños.

O acordo asinado con Esquerda Unida eleva a 350.000 euros a contía que os cidadáns xestionarán durante este mesmo ano, aínda que deberá elevarse a dous millóns entre este exercicio e o do 2010. O texto subliña que a experiencia piloto debe «poñerse en funcionamento de maneira inmediata á aprobación do orzamento».
Segundo explicou onte a técnica de Participación do Concello, Maica Rodríguez, a experiencia poderá iniciarse o próximo mes aínda que o Regulamento de Participación Cidadá non estea terminado. Ambos os procesos deben ser «coherentes» e o seu funcionamento, armónico, pero a súa xestación é un procedemento paralelo, segundo explicou.

Normas flexibles
As regulamentación dos orzamentos participativos están aínda concretándose e é probable que non necesiten ser levadas a pleno, como ocorreu noutros concellos de todo o Estado.
Tratarase dunha serie de «normas básicas consensuadas» e «flexibles».

«Este ano poderán ensaialas dúas zonas do municipio, unha rural e outra urbana. A primeira xa está decidida: Doniños e San Xurxo, a segunda determinarase durante a próxima semana.
Rodríguez sinalou que en xuño se iniciará o proceso.
O primeiro será explicar aos veciños, que poderán participar aínda que non pertenzan a ningunha asociación e de forma individual, en que consiste a iniciativa e como poden colaborar nela.
Mediante un sistema de reunións, os residentes decidirán unha serie de proxectos nos que poderán investirse os fondos locais. Está previsto ademais formar unha comisión técnica, que analizará se as propostas son legais, viables e compatibles con outros plans da administración.

O obxectivo final, explicou a técnica de Participación, é que no último trimestre deste ano o Concello poida aprobar as propostas, unha vez revisadas, e executalas.
En xuño tamén está previsto contratar asistencias técnicas para formar ao persoal municipal, aos políticos e aos veciños na xestión do modelo orzamentario participativo.

Pendentes da FEMP
O outro proceso de participación en marcha no Concello, ademais do Plan Urban que tamén conta cos veciños dos tres barrios beneficiarios, é a redacción do Regulamento de Participación Cidadá.
A normativa foi elaborada polo Grupo de Análise e Propostas (GAP), unha entidade na que están representadas máis de trinta entidades de todo tipo, aínda que foron vinte asociacións de veciños as que máis colaboraron.

O GAP foi creado en tempos do anterior edil de Participación Javier Galán (EU) e segue traballando co actual responsable desa área, Manuel Santiago (PSOE).
O regulamento está pendente dun informe da Federación Española de Municipios e Provincias (FEMP).
Foi solicitado ante as dúbidas expostas polos servizos xurídicos do Concello achega do mecanismo de nomeamento do Defensor dá Cidadanía. O borrador prevé que sexa elixido por maioría absoluta do pleno, pero un informe xurídico estima que a elección debe producirse por maioría simple.

O compromiso das forzas políticas é levar a pleno a normativa en canto chegue o informe da FEMP que todo indica que lexitimará a elección por maioría absoluta.

O Defensor dá Cidadanía, unha figura que xa existe en urbes como Málaga, Parla ou Selecta, encargarase de asesorar, mediar e intervir nas relacións entre a administración local e os cidadáns.

Será elixido por períodos de cinco anos, durante os cales poderá dirixir recomendacións para «corrixir actos inxustos» ou mellorar os servizos municipais, investigar «actos ou condutas municipais» que afecten a persoas ou grupos cidadáns, divulgar os resultados desas pescudas, facer público un balance anual do funcionamento da institución e emitir informes a petición do pleno.

La Voz de Galicia.-

No hay comentarios: