6.7.09

CAUSA DA FRAGATA EXTREMADURA.


O tribunal militar resolve seguir a causa do

accidente da Fragata «Extremadura»

Rexeita o sobresemento que solicitou o xuíz instrutor polo
sinistro no que morreron dous tripulantes

Autor:
Francisco Varela

O Xulgado Togado Militar Territorial número 41 da Coruña rexeitou a petición do xuíz togado, equivalente ao instrutor na xurisdición ordinaria, de sobreer a causa pola explosión ocorrida na fragata Estremadura .
No accidente, ocorrido a madrugada do 19 de decembro do 200 faleceron o cabo primeiro Francisco Javier Pérez Castrillón, orixinario de Bilbao, e o mariñeiro Erik Noval Gómez, da Coruña, que formaban parte da dotación da fragata e atopábanse prestando o servizo de garda na cámara de caldeiras.

O Xulgado Togado non acepta a proposta de sobresemento definitivo da causa e acorda que se realicen novas dilixencias, entre elas, o ofrecemento de accións á Avogacía do Estado, «a fin de que se ao seu dereito convén, móstrese parte no procedemento e exercite as accións que teña convenientes».
O fiscal xurídico militar opúxose ao sobresemento, o mesmo que os representantes legais dos dous tripulantes falecidos, que consideran responsable penal do ocorrido ao tenente de navío Pablo Varela Sánchez, como posible autor dun delito contra a eficacia do servizo, previsto na lexislación penal militar.

A manobra-
O accidente ocorrera cando a fragata, atracada no Arsenal Militar de Ferrol, atopábase realizando a manobra de arranque para facerse á mar ao día seguinte, para unha navegación curta de acompañamento a unha das novas fragatas que Navantia construía para Noruega , e que saía a probas de mar.

Por causas que agora se trata de aclarar, unha condución de vapor a altísima presión rebentou e alagou de gases a máis de 300 graos de temperatura a cámara de máquinas e matou ao instante aos dous tripulantes que realizaban o arranque, unha operación que se prolonga durante horas, necesaria para sobrequentar o vapor que acciona logo as turbinas que moven o buque.

A principal testemuña de cargo, en contra do oficial, é o famoso cabo Gago, que advertiu aos seus mandos que os índices de contaminación por cloro, un dos indicadores de perigo, do circuíto de auga quente sinalaban cotas de alarma que aconsellaban iniciar o proceso de apagado e, ata, ordenar o abandono de buque.
La Voz de Galicia.-

No hay comentarios: