1.8.08

HUMANIZACION ESTRADA DE CASTELA




A humanización dos viarios de Castela e Catabois custará oito millóns´


O tramo de actuación vai da praza de España ao Ponche dás Cabras


O Consello da Xunta autorizou onte a firma dun convenio entre a Consellería Política Territorial e o Concello de Ferrol para a tranformación das estradas de Castela e Catabois en vías urbanas.
Unha vez executados estes traballos, ambos os viarios pasarán a propiedade municipal.
O financiamento das estradas de Castela e Catabois por parte da administración autonómica concretarase nun convenio que o alcalde de Ferrol, Vicente Irisarri, e a conselleira de Política Territorial, María José Caride, asinarán nos próximos días.

A Xunta e o Concello traballan conxuntamente desde o pasado xaneiro no proxecto de transformación destes dous viarios en travesías urbanas, co que se dará resposta á expansión urbanística na zona de Catabois, así como á necesidade de que a estrada de Castela sirva de acceso desde o centro urbano aos ensanches e o futuro polígono residencial do Bertón.

As obras afectarán a todo o tramo da estrada de Castela que discorre polo municipio ferrolán, algo máis de quilómetro e medio desde a praza de España ata a Ponte das Cabras.

No caso da de Catabois, os traballos dividiranse en dous tramos. O primeiro, tres quilómetros que se corresponden con trázaa máis urbana da vía, comprende desde a praza de Canido ata a glorieta do complexo hospitalario Arquitecto Marcide.

O segundo, dun quilómetro de lonxitude, ata a rotonda situada no límite municipal con Narón, na zona de Muiño do Vento.

Desde Política Territorial informouse de que a estrada de Castela e o tramo da de Catabois que discorre pola zona máis poboada terán un tratamento similar.
Do que se trata é de reordenar e adecuar a contorna apostando pola coexistencia dos vehículos e os peóns, con beirarrúas máis amplas.

Con todo, a intervención o último quilómetro da estrada de Catabois, con menos puntos residenciais, terá un alcance menor.
Esta estará orientada a conseguir unha maior seguridade e comodidade na circulación rodada.

Humanización .- O concelleiro de Planificación e Xestión Urbanística, Anxo Mato (PSOE), sinalou onte que a prioridade destes proxectos é dar o protagonismo ao peón fronte ao tráfico de vehículos.

Por esta razón, avanzou que algunhas das medidas necesarias a adoptar pasarán pola ampliación das zonas verdes, as áreas de tránsito de persoas, a retirada das liñas eléctricas das fachadas e a instalación de mobiliario, entre outras.

O coordinador da área de Urbanismo mostrouse así mesmo convencido de que con estas actuacións mellorarase a accesibilidade entre barrios, optimizarán as comunicacións e favorecerase o desenvolvemento urbano.

En definitiva, o obxectivo é transformar as que no seu día foron as dúas principais vías de acceso á cidade, antes da entrada en servizo do Acceso Norte e a AP-9, no que se converteron hoxe en día: travesías urbanas.

Pola súa banda, Irisarri comparou a relación que desde a toma de posesión do novo goberno local existe coa Xunta, en contraposición coa política de confrontación que, na súa opinión, seguiu o anterior executivo municipal.

Respecto diso, destacou que esta nova actitude tradúcese economicamente en máis de 22 millóns de euros procedentes da Consellería que dirixe María José Caride, dos Fondos Urban ou do Fondo Social Europeo para políticas de emprego.

Nesta liña, o rexedor recordou que a estes oito millóns que absorberá a humanización das estradas de Castela e Catabois, hai que sumar os 5,2 tamén achegados por Política Territorial que permitiron afrontar o primeiro pago da indemnización a Abeconsa polas obras da praza de España.

Para rematar, apuntou que con estas obras cúmprese un dos compromisos do equipo de goberno, gañar espazo público para os cidadáns fronte aos coches.

Diario de Ferrol.-

No hay comentarios: