14.6.16

V INFERNIÑO FOLK - 2106 .-

 

 
 
 
 - V  INFERNIÑO FOLK -2016 -
 
Centro Cultural Municipal
Carvalho Calero
 
 
   Esta Asociación veciñal O ROSARIO. INFERNIÑO  e a Asociación Cultural TERRA MEIGA convida a cidadanía a disfrutar da actuación musical folk galega a cargo do Grupo ALÉN DE ANCOS este vindeiro Venres-17 a partir das 21h no salón de actos do Centro Cultural Municipal CARVALHO CALERO, neste barrio do Inferniño.
 
    Esta actividade cultural forma parte do programa FERROL ESCENA -2016 da Concellaría de Cultura deste Concello de Ferrol.
 

Saúdos
 


- Asoc. V. Inferniño -

- Terra Meiga .-

INFERNIÑO FOLK -2016 - Venres-17


- INFERNIÑO FOLK-2016 -
Centro Cultural Municipal
Carvalho Calero
Venres -17

- Imaxe ALÉN DE ANCOS -


    Esta Asociación veciñal O ROSARIO INFERNIÑO e a Asociación Cultural TERRA MEIGA convida a cidadanía a disfrutar da actuación musical folk galega a cargo do Grupo ALÉN DE ANCOS este vindeiro Venres-17 a partir das 21h no salón de actos do Centro Cultural Municipal CARVALHO CALERO, neste barrio do Inferniño.

Esta actividade cultural forma parte do programa FERROL ESCENA -2016 da Concellaría de Cultura deste Concello de Ferrol.



Saúdos



- Asociacións V. Inferniño e Terra Meiga.
 

-

Entrevista a Patricia en Praza Publica




 Comite Cidadan de Emerxencia

Entrevista a Patricia en Praza Publica




 
Instalacións de Reganosa en Mugardos
© CCE
s 
Praza Publica 07  Xuño 2016
 
"O acordo do Consello de Ministros sobre Reganosa ten indicios de
prevaricación"
 


 
A avogada Patricia Gabeiras, á esquerda
 
Especulación urbanística, decisións políticas que buscan favorecer intereses privados, infraestruturas innecesarias, un sistema enerxético sostido artificialmente, elevación do prezo da electricidade, dano ao medio ambiente, manipulación informativa. O caso de Reganosa é un dos exemplos máis claros das peores prácticas políticas e económicas que sufriu España nos últimos anos e das súas consecuencias. Ao igual que sucedeu coas autoestradas radiais de Madrid, coa desalgadora de ACS en Murcia, co caso Castor ou con outras infraestruturas (como algúns proxectos hospitalarios público-privados), a planta de gas situada en Mugardos non foi outra cousa que un agasallo posto nas mans dunha empresa privada (neste caso o Grupo Tojeiro), que se enriqueceu sen tomar apenas riscos económicos e sen competencia. Un transvase de recursos públicos a mans privadas no marco da peor versión dun capitalismo engraxado con favores políticos.  
17 anos despois do inicio do proxecto de Reganosa e 9 anos despois do comezo da actividade da planta, o círculo xudicial comeza a pecharse sobre os propietarios da instalación. O Tribunal Supremo anulou a través de dúas sentenzas a autorización previa da planta (concedida en 2002) e o proxecto de construción, deixando Reganosa sen os permisos necesarios para funcionar e obrigándoa a comezar de novo todo o procedemento. Con todo, hai dez días o Consello de Ministros en funcións acordou, de forma sorprendente, eximir a planta de gas da necesaria avaliación de impacto ambiental e permitir acurtar os trámites, para evitar que a instalación funcione nunha situación de ilegalidade.
O pasado xoves o Comité Cidadán de Emerxencia celebrou en Ferrol un acto público que era, ao tempo, unha acción de denuncia e reivindicación ante a decisión do Goberno en funcións, e unha celebración das sentenzas do Tribunal Supremo, que poñen fin a anos de demandas e recursos. "O Supremo xa falou. Queiran ou non déronnos a razón", podíase ler nunha faixa. "O de hoxe é un acto importante. Non vou dicir que isto é unha refundación do Comité Cidadán, pero si que debe ser un acto de reforzamento, para dar o impulso definitivo e conseguir o peche da planta", destacou Rafael Pillado, un dos representantes da plataforma. No acto, ao que asistiron máis de 200 persoas, interviron alcaldes, colectivos sociais, veciñais, ecoloxistas e partidos políticos (dende Esquerda Unida, Anova, Podemos ou Espazo-Equo, ata PSdeG-PSOE e BNG) que de forma unánime manifestaron a súa esixencia de que a planta de gas de Reganosa cese a súa actividade e sexa desmantelada. 
 
"A historia de Reganosa é unha sucesión de enganos e de manipulación da información publicada nos medios"
O Comité Cidadán de Emerxencia, a través da súa avogada Patricia Gabeiras, presentou xa un recurso ante o Tribunal Supremo, ao considerar que a decisión adoptada polo Consello de Ministros queda fóra das súas competencias e é ilegal, sinalando que o Goberno en funcións estaría prevaricando. De igual xeito, En Marea solicitou a convocatoria da Deputación Permanente do Congreso para tratar unha posible invasión de competencias (do poder lexislativo e xudicial) por parte do Executivo. En principio, a solicitude será denegada, aínda que a formación xa adianta que a recorrerá. Falamos coa avogada Patricia Gabeiras.
 
"O acordo do Consello de Ministros dános a razón: por que se ten que eximir a unha instalación deste tipo de pasar o trámite de avaliación ambiental? Porque non a poden pasar"
Cal é a importancia das sentenzas ditadas polo Supremo?
As dúas sentenzas son contundentes, declarando a nulidade das autorizacións, debido a que esas autorizacións se concederon nun procedemento absolutamente manipulado, tramposo. Reganosa creouse enganando a Autoridade Portuaria, enganando a poboación de Mugardos, enganando o Ministerio de Industria e enganando as autoridades medioambientais. A historia de Reganosa é unha sucesión de enganos e de manipulación da información publicada nos medios e agora quere seguir manipulando os medios de comunicación e enganando a cidadanía.
Non é certo que o Supremo dixese que os defectos da planta son subsanables. O Tribunal dixo que tanto a autorización previa coma a autorización de construción son ilegais e que -como engadiu nun recurso de aclaración que interpuxemos para que non houbese dúbidas- se Reganosa quere retomar a súa actividade, ten que solicitar dende un inicio a súa autorización e debe cumprir con todos os requisitos que esixe a lei. Reganosa emprega outros argumentos que tamén son mentira: din por exemplo que o Supremo non declarou nulos os procedementos e declaracións medioambientais. Pero é que non o ten que facer, simplemente anula as autorizacións e dille á empresa que se quere seguir operando ten que comezar todo o proceso de novo. Como non poden superar ese proceso, é por iso que agora recorren a novas trampas. O acordo do Consello de Ministros dános a razón: por que se ten que eximir a unha instalación deste tipo de pasar o trámite de avaliación ambiental? Porque non a poden pasar.
"Non é legal que de maneira individualizada un goberno decida a quen se lle aplica unha norma e a quen non"
Por que considerades que a decisión do Consello de Ministros é ilegal?
O acordo é ilegal porque, primeiro, foi ditado por un Consello de Ministros en funcións, que só pode levar a cabo actividade ordinaria. Son tantas as limitacións que teñen os executivos en funcións que, por exemplo, non poden designar un novo ministro de Industria, en substitución de Soria, e é por iso que Luis de Guindos segue cumprindo esas funcións. É por iso que non pode designar un director xeral de Medio Ambiente, un cargo que actualmente está vacante. Este mesmo Consello de Ministros que non pode levar a cabo estas funcións pode asinar un acto que exima a Reganosa da avaliación de impacto ambiental no novo procedemento que ten que tramitar? Pois non.
En segundo lugar, o contido do acto tamén é ilegal, porque o que está facendo o Consello de Ministros é eximir a unha persoa concreta, de maneira subxectiva, da aplicación dunha norma. As normas aplícanse de maneira obxectiva. Non é legal que de maneira individualizada un goberno decida a quen se lle aplica unha norma e a quen non. É unha fraude de lei, porque o Goberno en funcións ampárase nun artigo da Lei de Avaliación Ambiental que di que, en determinados momentos, os gobernos poderán eximir a determinadas instalacións de pasar esa avaliación ambiental. Pero este é un artigo de emerxencia, previsto para casos excepcionais, de catástrofes naturais. Non está para que un Goberno en funcións legalice instalacións declaradas ilícitas.
"Imos pedir medidas cautelares e que se lle dea traslado deste asunto á Fiscalía. O acordo do Consello de Ministros ten indicios de prevaricación, porque o que se está facendo é tentar favorecer os intereses privados dunha empresa como Reganosa"
O Goberno en funcións tamén asegura que, en substitución do trámite de avaliación ambiental, empregou un "Informe de viabilidade ambiental da planta de regasificación de Mugardos". Que validez ten?
Ningunha. Ese informe non é máis que unha documentación que presentou Reganosa o día 23 de maio, é polo tanto unha declaración de parte, e que o Consello de Ministros supostamente analizou en só tres días. A lei esixe ademais que esa avaliación pase por todos os organismos competentes. Houbo tempo neses tres días para pedir informes a todos estes organismos? Claro que non. Presentase o que presentase Reganosa o Consello tería eximido a empresa de pasar unha avaliación ambiental. Por unha razón: porque o Goberno sabe que Reganosa nunca poderá superar esa avaliación ambiental.
Presentastes un recurso ante o Tribunal Supremo contra esta decisión. Que percorrido vai ter?
Presentamos recurso ante o Tribunal Supremo, que ten a competencia de avaliar e controlar a acción do Consello de Ministros. A encargada é a Sala Terceira, a mesma que ditou as sentenzas. Estamos en terreo coñecido. Imos pedir tamén medidas cautelares e que se lle dea traslado deste asunto á Fiscalía. Dende o noso punto de vista, o acordo do Consello de Ministros ten indicios de prevaricación, porque o que se está facendo é tentar favorecer os intereses privados dunha empresa como Reganosa, propiedade maioritariamente de mans privadas. Teñen, por suposto, todo o dereito a levar a cabo a súa actividade, pero non o poden facer de forma ilegal e valéndose dunha relación estreita coas administracións.
"Se pecha Reganosa, a solución é inmediata: reabrir os tubos e estariamos igual de abastecidos"
O Goberno en funcións xustifica esta urxencia sinalando que, sen Reganosa, se poría en risco o subministro de gas en Galicia e mesmo en Portugal e que, ademais, habería unha situación de perigo nas estradas polo tránsito de camións cargados de gas dende Bilbao ou Huelva ata Galicia? Teñen fundamento estes argumentos?
Os argumentos son falsos. En primeiro lugar, en ningún caso habería desabastecemento. Hai que lembrar que en 2007, para incorporar a Reganosa á rede, Enagás tivo que modificar o sistema de distribución de gas para evitar un colapso, porque esta planta era innecesaria. O que se fixo foi pechar os gasodutos que abastecían a Galicia. Polo tanto, se pecha Reganosa, a solución é inmediata: reabrir os tubos e estariamos igual de abastecidos. Tampouco ten sentido a referencia que fan a Portugal, pois este país autoabastécese. E, finalmente, o asunto dos camións é completamente disparatado, pois en todo caso o gas chegaría a Galicia a través de gasodutos, que para algo están aí e os estamos pagando entre todos.
"Reganosa non conta neste momento con seguros de responsabilidade civil, porque estes están ligados á legalidade da actividade da planta. Nas propias pólizas especifícase que teñen que manter vixentes as actualizacións"
Neste momento Reganosa é ilegal ou ten un prazo determinado para regularizar a súa situación?
Estas dúas sentenzas son directamente executables: que Reganosa siga aberta e que siga recibindo barcos, como sucedeu hai uns días, son actos que están fóra do ordenamento xurídico. É por iso que interpuxemos unha denuncia, porque a entrada de gaseiros na ría neste momento pode ser constitutivo dun delito de desacato. Ademais, hai que ter en conta que Reganosa non conta neste momento con seguros de responsabilidade civil en vigor, porque estes están ligados á legalidade da actividade da planta, que nestes momento non se cumpre. Nas propias pólizas especifícase que teñen que manter vixentes as autorizacións.
"O sistema de retribucións do sistema gasístico é unha trampa: non se paga en función do que vendas, senón que se pega en función do que investiches. Reganosa non produce, pero si que cobra, cobra ao redor de 60 millóns de euros ao ano"
Como é o proceso que debe pasar agora Reganosa para legalizar a súa situación?
Reganosa ten que pasar outra vez, dende cero, todos os trámites que esixe a Lei de Hidrocarburos, que esixe catro cousas: primeiro, que a instalación sexa conforme ao planeamento urbanístico e que cumpra a normativa de ordenación do territorio; segundo, debe cumprir coa normativa medioambiental, algo que non pode facer e por iso o Goberno en funcións tenta que a eluda aplicando unha excepción; terceiro, Reganosa ten que cumprir coa normativa de seguridade; e cuarto, ten que acreditar a súa viabilidade económico-financeira.
En canto á viabilidade económico-financeira, levades anos denunciando que a actividade de Reganosa se sostén artificialmente...
Reganosa é deficitaria, o único que fixo Reganosa nestes anos foi empobrecer a cidadanía e enriquecer o grupo Tojeiro. Porque a planta non ten unha actividade suficiente para cubrir os seus custes, en Galicia non hai unha necesidade suficiente de gas que xustifique a súa existencia. Non produce, pero si que cobra, cobra ao redor de 60 millóns de euros ao ano. O sistema de retribucións do sistema gasístico é unha trampa: non se paga en función do que vendas, senón que se paga en función do que investiches. Aínda hoxe estamos pagando nas facturas da electricidade os sobrecustes consecuencia da creación de plantas como Reganosa ou pola creación de ciclos combinados que producen moi por debaixo da súa capacidade.
 
"O planeamento urbanístico de Mugardos nunca foi modificado de maneira legal, modificouse ilegalmente co obxectivo de xustificar a presenza de Reganosa"
A empresa, e tamén o Goberno en funcións, invocan a modificación do PXOM de Mugardos de 2012 para asegurar que, agora si, a planta cumpre co ordenamento urbanístico. Non é así?
O planeamento urbanístico de Mugardos nunca foi modificado de maneira legal, modificouse ilegalmente co obxectivo de xustificar a presenza de Reganosa. Reganosa non cumpre a normativa de ordenación do territorio, porque a instalación está a cen metros das casas, porque dentro do círculo de exclusión total de ten que ter Reganosa hai colexios, hai cafeterías... Este novo plan, que está recorrido ante a xustiza, non substitúe a unha avaliación de impacto ambiental. E, por moito que un plan municipal autorizase este tipo de uso nese lugar, iso non o converte en legal, estando suxeito a outras normas, coma a Lei de Hidrocarburos. A planta nunca poderá cumprir con esta normativa. Agora din que xa a cumpre, porque se fixo un novo PXOM; isto non é máis que un intento de que converter en legal unha instalación ilegal, volvendo tramitar o procedemento, pero sen revisar o fondo. Iso fixérono moitos concellos cos seus planeamentos urbanísticos ilegais e o Tribunal Supremo sinalou que esta mecánica, que busca levar estas cuestións ata o infinito a través de recursos, non é correcta.
"Legalizar o ilegal é unha práctica moi común, que deteriorou o estado de dereito neste país, e que nos últimos anos se levou a cabo sobre todo no ámbito do urbanismo"
Existe o perigo de que, mesmo con sentenzas claras e contundentes, Reganosa poida manter a planta activa a través de recursos?
Hai un problema coa falta de contundencia dos tribunais, o Supremo non debería permitir iso. É o que lle imos pedir agora con este recurso. Legalizar o ilegal é unha práctica moi común, que deteriorou o estado de dereito neste país. De maneira sistemática, cando unha obra era declarada ilegal polo Tribunal Supremo, o concello -para evitar paralizala- volvía a iniciar un procedemento de modificación dos planeamentos para dar cabida ao que se declarara ilegal. É un deterioro do artigo 24 da C.E. do dereito á tutela xudicial efectiva, porque se se lles permite ás administracións públicas entrar neste bucle e nestas trampas, ao final o que pasa é que a xustiza non é xustiza. Levamos 16 anos de pelexa e agora imos ter que pasar non se sabe canto tempo máis, esperemos que sexa pouco. Todas esas trampas que se levaron a cabo no urbanismo buscaban legalizar obras inocuas, que non eran perigosas. O caso de Reganosa é máis grave, porque estamos falando dunha instalación perigosa.
"Que o Consello de Ministros se molle deste xeito para favorecer os intereses privados dunhas empresas, algunha vinculada ao financiamento ilegal do PP, sorprende moito"
Este mecanismo pódelles ser suficiente aos propietarios da planta? É dicir, aínda que a planta acabe por pechar, válelles con mantela aberta uns anos máis, e así recuperar con creces o seu investimento?
Claro que lles vale. A eles non lles importa en absoluto o interese xeral, nin sequera se lles pode chamar empresarios. O que eles buscan é que isto siga aberto un pouco máis, manterse dentro do sistema de retribucións grazas ao que ingresan 60 millóns de euros cada ano, seguir amortizando o custe da planta. Hai que ter en conta que esta instalación lle custou cero euros ao señor Tojeiro, pois a súa parte a achegou a través dunha concesión pola que estaba pagando uns 100 mil euros anuais e que foi valorada en 20 millóns. O señor Tojeiro non correu o máis mínimo risco empresarial, só recibiu beneficios. Cando Reganosa acabe pechando, porque non hai outra saída posible, porque ter unha planta de gas en medio dun núcleo habitado en pleno século XXI é un dislate, o señor Tojeiro levará 15 anos cobrando estas retribucións. Ese é un dos grandes problemas que temos en España: a xustiza adíase tanto que se acaba perdendo a eficacia da tutela xudicial efectiva. Normalmente esas manipulacións veñen de organismos locais, pero neste caso foi o propio Consello de Ministros. Que o Consello de Ministros se molle deste xeito para favorecer os intereses privados dunhas empresas, alguna vinculada ao financiamento ilegal do PP, sorprende moito. Que un goberno en funcións se meta nisto, é inaudito.
Dáme a impresión de que en Reganosa están contidas algunhas das peores prácticas e comportamentos que este país sufriu nas últimas dúas décadas, dende a connivencia entre o poder público e os intereses privados ata o funcionamento dun sistema enerxético que acabou producindo un gasto público moi grande, o enriquecemento dunhas poucas empresas e o fenómeno da pobreza enerxética. Estás de acordo?
Si, a verdade que neste caso se reproducen situacións que observamos noutros lugares de España, e ás veces sorprende que o escándalo de Reganosa non teña máis repercusión. En canto ao que comentas do sistema enerxético, aquí vemos claramente os efectos da connivencia dos distintos axentes que están no seu interior. Enagás é quen decide no 2007 que se pechen os gasodutos que chegan a Galicia. Aquí vese que todo funciona en base a intereses cruzados, apóianse uns aos outros. A clave é que a retribución que lles paga o Estado non está ligada á produción, senón ao investimento inicial, polo tanto todas as empresas saben que se hai sete plantas de gas van cobrar a súa retribución fixa, e se hai catorce pois tamén.
"O Consello de Ministros deunos a razón, demostrando que Reganosa non se sostén. Ademais, conseguiu reforzar o movemento, convenceunos de que este é o momento de ir a por todas, de dar a batalla definitiva"
A resolución final deste conflito, polo tanto, é política e social ademais de xudicial, non si? É o momento da batalla definitiva contra a planta?
O Consello de Ministros deunos a razón, demostrando que Reganosa non se sostén. Ademais, conseguiu reforzar o movemento, convenceunos de que este é o momento de ir a por todas, de dar a batalla definitiva. Ás veces dáme a impresión de que o Comité Cidadán chegou demasiado cedo, iniciou a súa actividade a comezos da pasada década, nun momento en que este tipo de reivindicacións non estaban de moda, na que a economía crecía, a burbulla crecía e opoñerse a ela parecía unha oposición ao progreso. O que sucedeu en Ferrolterra con esta plataforma é unha milagre: un movemento social que durante 16 anos se mantivo unido e vivo a pesar das dificultades. Fomos rigorosos e serios, e grazas a iso chegamos ata aquí. Soubemos traballar en equipo, cada un no seu ámbito: Carlos Álvarez, Humberto Fidalgo, Luz Marina Torrente, Manuel Afonso Amorín, Rafael Pillado, Manuel Rodríguez Carballeira Lalán e tantos e tantas outras. Hai que poñer en valor a estas persoas comprometidas, persoas que loitan polo interese xeral, que puxeron esta loita por diante das súas filiacións políticas ou sindicais. Agora que o Supremo nos deu a razón, os ánimos, as vontades e o consenso político deben estar do noso lado. Debemos apoiarnos entre todos para conseguir paralizar a actividade de Reganosa canto antes sexa posible.
 
 
 -- 

Visita a nosa web:  www.comitecidadan.org
Tamén en Twitter :  @ComitCEmerxenc


Comité Cidadán de Emerxencia
para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org

...........
Para axudas económicas:
C.c. en Banco Santander,  titular: Luz Marina Torrente e outros
Desde España:
00493315772894017995
Desde o Extranxeiro:
ES 71 00493315772894017995


 

Audio e Fotos do Acto celebrado o pasado 2 de xuño


Comite Cidadán de Emerxencia

Audio e Fotos do Acto celebrado o pasado 2 de xuño





O CCE agradece ao Colectivo Opaii – Ràdio FilispiM, a grabación do Acto do pasado 2 de xuño, no Centro Cívico Carvalho Calero, que contou coa participación de todo o movemento opositor a REGANOSA, e no que interviron representantes das Asociacións Veciñais, Ecoloxistas, Culturais, Cofradias da Ría, Partidos Políticos, Alcaldes, persoas da Cultura e a vida social da comarca, membros do Comité Cidadán de Emerxencia, e a súa Asesora Xurídica Patricia Gabeiras.
Agradecemos tamén a desinteresada colaboración Musical de Roger de Flor e Manolo Bacallao, e especialmente o apoio e compromiso da cidadanía neste acto e nos máis de 15 anos de loita contra o despropósito e a corrupción que supón esta Planta de Gas dentro da nosa Ría.
 
PLANTA DE GAS: PECHE XÁ !
 
 




--
Visita a nosa web:  www.comitecidadan.org
Tamén en Twitter :  @ComitCEmerxenc


Comité Cidadán de Emerxencia
para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org

...........
Para axudas económicas:
C.c. en Banco Santander,  titular: Luz Marina Torrente e outros
Desde España:
00493315772894017995
Desde o Extranxeiro:
ES 71 00493315772894017995



Fotos e AMPLIACIÓN DA DENUNCIA CON MOI IMPORTANTES ARGUMENTOS



Fotos e AMPLIACIÓN DA DENUNCIA CON MOI IMPORTANTES ARGUMENTOS.-



AMPLIACIÓN DA DENUNCIA DE HOXE, APORTANDO IMPORTANTES ARGUMENTOS, ANTE A ENTRADA NA RÍA DO GASEIRO AKWA IBOM, CARGADO DE GNL PARA REGANOSA
Esta tarde o CCE presentou no Xulgado de Garda una ampliación á denuncia presentada pola mañá.
Desoindo as Sentencias do Tribunal Supremo, entrou hoxe un novo Gaseiro a REGANOSA, a una Planta declarada ILEGAL, poñendo en risco a toda a cidadanía.
¿Qué Compañía de Seguros cubre a una Planta DECLARADA ILEGAL?

AMPLIACIÓN DA DENUNCIA

AL JUZGADO DE GUARDIA DE FERROL
 
Doña Luz Marina Torrente Lopez, con DNI --- con domicilio a efectos de notificaciones en ---, en nombre y representación de la "PLATAFORMA DE VECIÑOS CRUCEIRO DE MEHA (MUGARDOS)" con el número de CIF G15750920.
Don Manuel Angel Rodriguez Carballeira, con DNI --, con domicilio a efectos de notificaciones en --, en nombre y representación de la "ASOCIACIÓN CULTURAL FUCO BUXÁN" con el número de NIF ---.
Don Humberto Fidalgo Couce, con DNI --, con dirección a efectos de notificación en, ---, miembro del Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, en representación de ADEGA Ferrolterra
Ante el Juzgado comparecemos y DECIMOS:
Que como ampliación a la denuncia presentada esta mañana y como continuación, también, a la conversación mantenida con su Sría. en la que la Juez de Guardia nos ha manifestado que a priori no tiene intención de actuar de oficio con carácter previo a la entrada del gasero, por medio de este nuevo escrito venimos a facilitar a su Sría. la documentación complementaria con base en la cual entendemos no podrá eludir la intervención, puesto que nos encontramos ante la inminente comisión de sendos delitos de riesgo, contra el medio ambiente y contra la seguridad colectiva, así como ante la comisión inminente de un delito de desobediencia a las resoluciones del Tribunal Supremo quien no sólo ha declarado ilegal la instalación, sino que además ha solicitado el inmediato cumplimiento.
Que en cualquier caso en relación con estas resoluciones de nuestro más alto Tribunal hemos de tener en cuenta que son de naturaleza declarativa por cuanto, desde el mismo momento en que han adquirido firmeza, despliegan sus efectos; dicho contenido declarativo implica, pues, que REGANOSA carece en la actualidad de los permisos de actividad y es una instalación ILEGAL.
Adjuntamos a estos efectos - las dos sentencias del Tribunal Supremo adjuntadas en el escrito de denuncia de la mañana-, el auto de aclaración de la segunda de ellas.
Hemos de anticiparnos, pues es probable que se utilice como argumento, que no puede ampararse el incumplidor de una sentencia declarativa en el plazo de dos meses que establece la ley de la jurisdicción para la acreditación del cumplimiento de la sentencia, pues dicho plazo es meramente procesal y solo implica la habilitación que tendría el Tribunal Supremo para instar la ejecución en vía contencioso administrativa, y menos cuando el pronunciamiento declarativo se refiera a una actividad peligrosa; pues decir semejante dislate sería tanto como autorizar actividades peligrosas sin cobertura en España por plazos de dos meses, cuando obviamente esa no es la finalidad que tiene el plazo procesal previsto en la ley de la jurisdicción.
Como puede deducirse de su lectura la anulación de las autorizaciones concedidas a REGANOSA es radical y es por ello que la autoridad judicial exija que la instalación, si quiere continuar con la actividad inicie los trámites de nuevo; debiendo acreditar de conformidad con la normativa que actualmente se encuentra vigente que esta instalación cumple los requisitos que exige el Art. 67 de la Ley de Hidrocarburos; esto es adecuación al territorio, medioambiente, seguridad y viabilidad económico financiera.
En tanto REGANOSA no vuelva acreditar ex novo estos requisitos y consiga las nuevas autorizaciones no podrá operar y la autoridad judicial debería impedírselo.
Tengamos así mismo en cuenta que la perdida de las autorizaciones que habilitan para realizar la actividad implica la pérdida y no cobertura de los seguros. Es por ello que la descarga del GNL del barco que está previsto que entre no estará cubierta por las compañías aseguradoras de tal modo que si se produce un accidente, nadie se hará cargo del siniestro.
En cuanto a que su Sría ha de esperar a que entre el barco porque si no no se habrá consumado el delito, decir que nos parece con todos los respetos una equivocación jurídica.
El tráfico de buques metaneros en España está controlado por ENAGAS, que ha asumido legalmente la posición de regulador del sistema. Todos los barcos que entran y salen de las plantas de regasificación españolas se programan con suficiente antelación. Es por ello que cualquiera puede saber, como sabemos nosotros, que existe la intención de dirigir en la primera marea un barco rumbo a REGANOSA, una planta declarada en firme ILEGAL. Vid en este sentido página web del regulador del sistema.
Es por ello, que aparte de que programar la entrada de un barco supone una evidente intención de desobedecer el mandato del Tribunal Supremo –cuestión ésta que de por si es un hecho lo suficientemente grave como para que lo representantes de la justicia en Ferrol fuesen sensibles a ello-, por las características concretas de la autorización que se ha anulado, estamos ante una instalación básica del Estado y ante un buque cargado hasta la bandera con GNL y no ante una mera vivienda  que ha perdido su licencia urbanística, cuya demora en el cumplimiento de la sentencia no tiene consecuencias para la vida de las personas.
Y es, precisamente, por la naturaleza de la instalación y por la altísima peligrosidad de la actividad por la que hay que reaccionar de manera preventiva, cuando se conoce que una instalación declarada ilegal decide seguir como si nada hubiese ocurrido con la actividad y como si el Tribunal Supremo no se hubiese pronunciado.
Si estuviéramos ante un coche que tiene la intención de circular sin seguro y cargados de material pirotécnico hasta en la baca para acudir a la feria de Betanzos, no habría duda sobre la necesidad de intervención preventiva.
Y es por ello que ante delincuentes que se parapetan detrás de mesas de oficina y al amparo de grandes corporaciones, la sensibilidad y capacidad de reacción de nuestros administradores de justicia, ante el incumplimiento flagrante de las resoluciones de nuestro más alto Tribunal, debería ser la misma.
Insistimos, pues, que estamos ante una instalación básica del Estado que por orden del Tribunal Supremo ha perdido la habilitación que le permitía realizar la actividad, que dicha actividad no es una actividad cualquiera, sino que es una actividad de altísimo riesgo que por eso mismo está sometido a un régimen de permisos rigurosos y altamente complejos y que los juzgados de Ferrol no pueden permanecer inactivos ante esta nueva realidad. Al menos deben investigar y lo deben hacer de manera urgente, a fin de impedir cualesquiera daños que pueda causar la actitud rebelde de REGANOSA.
 
            En su virtud
 
            SUPLICAMOS la actuación de oficio e inmediata del Juzgado en la investigación de los posibles delitos de los que informamos, con el fin de paralizar la actividad de riesgo de manera inmediata, debiendo en particular solicitar a la instalación hoy mismo y con anterioridad a la entrada de los gaseros, las pólizas de seguros para comprobar si la instalación ha perdido la cobertura y el estado de situación de las autorizaciones. 
En Ferrol a 21 de mayo de 2016
 
 
 










--
Visita a nosa web:  www.comitecidadan.org
Tamén en Twitter :  @ComitCEmerxenc


Comité Cidadán de Emerxencia
para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org

...........
Para axudas económicas:
C.c. en Banco Santander,  titular: Luz Marina Torrente e outros
Desde España:
00493315772894017995
Desde o Extranxeiro:
ES 71 00493315772894017995



--
ASOCIACION VECIÑAL O ROSARIO- INFERNIÑO
CIF-G70006473
correo-e: avvorosario@gmail.com
www : orosario-inferninho.blogspot.com

Denucia do CCE ante o Xulgado de Garda de Ferrol



21 de mayo de 2016.
Asunto: Denucia do CCE ante o Xulgado de Garda de Ferrol



Esta mañá, representantes do Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, presentaron denuncia no Xulgado de Garda de Ferrol, pola entrada, prevista para esta tarde, do Gaseiro LNG Akwa Ibom a REGANOSA, logo que o Tribunal Supremo en sucesivas sentencias declarara a ilegalidade das autorizacións de funcionamento da Planta de Gas.
Na denuncia sinálanse como responsables ao Capitán Marítimo, Presidente da Autoridade Portuaria, Director de Reganosa e Director do Gestor Técnico do Sistema Gasístico.

Juzgado de Guardia de Ferrol
 
Luz Marina Torrente Lopez, con DNI --, con domicilio a efectos de notificaciones en --, en nombre y representación de la "PLATAFORMA DE VECIÑOS CRUCEIRO DE MEHA (MUGARDOS)" con el número de CIF
Manuel Angel Rodriguez Carballeira, con DNI --, con domicilio a efectos de notificaciones en ---, en nombre y representación de la "ASOCIACIÓN CULTURAL FUCO BUXÁN" con NIF --.
Humberto Fidalgo Couce, con DNI ---, con dirección a efectos de notificación en, ---, miembro del Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, en representación de ADEGA Ferrolterra

La planta de regasificación de REGANOSA localizada en Punta Promontoiro en el Ayuntamiento de Mugardos no dispone de autorización para su funcionamiento por sentencias firmes del Tribunal Supremo (se adjuntan) que han sido comunicadas  a las distintas administraciones.
Tenemos conocimiento que con la pleamar del dia 21 de Mayo tiene prevista la entrada de un buque gasero en la Ría de Ferrol y el posterior atraque en el pantalán de REGANOSA para descargar gas natural licuado que será almacenado en los tanques que dispone esta empresa y que posteriormente sería incorporado al Sistema Gasista del Estado.
Todas estas operaciones entrañan un riesgo para las poblaciones próximas y supone un evidente menosprecio a las decisiones del más alto Tribunal del Estado, hechos que podrían constituir un delito de desobediencia a la autoridad; contra la ordenación del territorio y contra la seguridad colectiva.
Consideramos responsables de estas actuaciones al Capitán Marítimo de Ferrol: Jorge Cao, al Presidente de la Autoridad Portuaria de Ferrol-San Cibrao: José Vilariño, al Director de REGANOSA: Emilio Bruquetas y al Director General del Gestor Técnico del Sistema Gasista de ENAGAS.
Ferrol a 21 de Mayo de 2016




--
Visita a nosa web:  www.comitecidadan.org
Tamén en Twitter :  @ComitCEmerxenc


Comité Cidadán de Emerxencia
para a Ría de Ferrol
comitecidadan@gmail.com
www.comitecidadan.org


Letras galegas-2016. Centro de maiores Rio Xubia.

 
 
LETRAS GALEGAS -2016
 
 
GRUPO ROSAS
 
CENTRO MAIORES RÍO XUBIA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Letras galegas-2016.